Kim jest E.-Eliot – wiesz?

 

„Fakt, że jestem kobietą, nie czyni mnie innym rodzajem Chrześcijanina, ale fakt, że jestem Chrześcijaninem, czyni ze mnie inny rodzaj kobiety.”

lake-nyon-eva

…kilka jej myśli…

  1. Duchowa twierdza, zaczyna się od myśli. Jedna myśli staje się czynnikiem. Czynnik zamienia się w postawę, która prowadzi do działania. Powtarzane działanie staje się nawykiem, a nawyk ustanawia „silną bazę przeciwko wrogowi”. To właśnie jest twierdza.

    2. Myślę o Słowie Bożym jak o prostej krawędzi, która pokazuje nam nasze własne krzywizny. Nie możemy stwierdzić jak krzywe jest nasze myślenie dopóki nie zrównamy go z prostą krawędzią Pisma Świętego.

    3. Dyscyplina, dla Chrześcijanina, zaczyna się od ciała. Mamy je tylko jedno. Jest to ciało, które jest podstawowym materiałem danym nam na ofiarę. Nie możemy dać Bogu naszego serca, a przy tym zatrzymać naszego ciała dla siebie.

    4. Musimy porzucić naginanie Słowa Bożego, aby dostosować je do naszej sytuacji. To my jesteśmy tymi, którzy muszą pochylić się do Słowa, nasze karki muszą ugiąć się pod jarzmem.

    5. Fakt, że jestem kobietą, nie czyni mnie innym rodzajem Chrześcijanina, ale fakt, że jestem Chrześcijaninem, czyni ze mnie inny rodzaj kobiety.

    6. Obecnie mam jedno pragnienie – by żyć życiem lekkomyślnej pasji na rzecz Pana – i wkładać w to całą moją siłę i energię

    7. Jesteśmy kobietami, moim apelem jest: „ pozwól mi być kobietą świętą na wskroś, nie proszącą o nic, jak tylko o to co Bóg chce mi dać, przyjmującą to z otwartymi ramionami i z całego serca – cokolwiek by to nie było”.

    8. Zdałam sobie sprawę, że największe duchowe lekcje nie są powodowane przez Boga pozwalającego nam w końcu osiągnąć nasze pragnienia, lecz mają miejsce wówczas, gdy  On karze nam czekać, stojąc obok nas z miłością i cierpliwością, aż do chwili, gdy jesteśmy zdolni do szczerej modlitwy, której On nauczał swoich uczniów: „Bądź wola Twoja.”

    9. Bóg nigdy nie odmawia swojemu dziecku tego, co Jego miłość i mądrość nazywają dobrem. Boże odmowy są zawsze pełne łaski – czasem surowe miłosierdzie, ale cały czas ta sama łaska. Bóg nigdy nie odrzuca pragnień naszego serca,  chyba że chce dać nam nam coś lepszego.

    10. Nasze postrzeganie jest tak ograniczone, że praktycznie nie potrafimy wyobrazić sobie miłości, która nie jest okazywana w ochronie przed cierpieniem. Miłość Boga nie ochroniła Jego jedynego Syna… On niekoniecznie ochroni nas – nie od tego, co może uczynić nas podobnymi do Jego Syna. W tym procesie wypróbowania nas przez ogień będzie wiele uderzeń, ukłuć i oczyszczenia.

    11. Oczekiwanie na Boga wymaga gotowości do dźwigania niepewności, noszenia w sobie pytań bez odpowiedzi, podnoszenia serca do Boga za każdym razem, gdy ta niepewność czy pytanie, wkroczą w nasze myśli.

    12. Nie ma nic dla czego warto by żyć, chyba że jest to coś, dla czego warto by umrzeć.

    13 Wola Boża to nie jest coś, co możesz dodać do swojego życia. To kierunek, który wybierasz. Albo przygotowujesz się na podążanie za Bożym Synem, albo podporządkowujesz się zasadom, które rządzą resztą tego świata.

    14. Bycie naśladowcą Ukrzyżowanego, prędzej czy później, oznacza osobiste spotkanie z krzyżem. Krzyż zawsze niesie ze sobą stratę.

    15 Stań dzielnie do twojego powołania  by być mężczyzną. Prawdziwa kobieta zawsze będzie odczuwała ulgę i wdzięczność kiedy mężczyzna będzie chętny do bycia mężczyzną.

Zapraszam do zapoznania się z jej osobą.

Dodaj komentarz